EduZabawy.com

Postaw nam kawę:

 

Postaw nam kawę

 

Newsletter

Zapisz się na newsletter aby otrzymywać pomocne materiały dydaktyczne raz na dwa tygodnie.

Polub nas:

Reklama:

 

Gry ortograficzne dla uczniów od 2 do 6 klasy szkoły podstawowej .

Z jednej strony wyraz, z drugiej prawidłowa litera. Można grać samemu, na zasadzie samokontroli, albo w kilka osób. Karty potasować. Ciągniemy po kolei z góry. Kto prawidłowo odgadnie, zabiera kartę. Wygrywa ten , kto ma najwiecej punktów. Wersja 2 – należy odgadnąć pisownie wyrazu i ułożyć z tym wyrazem zdanie, wtedy gracz otrzymuje punkt.

 

Gra ortograficzna dla uczniów od 2 do 6 klasy szkoły podstawowej

Prezentujemy pomoc dydaktyczną wspierającą naukę ortografii. Gra pozwala uczniom ćwiczyć poprawną pisownię poprzez zabawę, co zwiększa ich zaangażowanie i motywację do nauki.

Cel dydaktyczny:

1. Nauka ortografii – uczniowie ćwiczą poprawną pisownię wyrazów z trudnymi ortograficznie literami.

2. Samokontrola – gra daje możliwość samodzielnej kontroli poprawności, co sprzyja nauce w formie indywidualnej.

3. Budowanie zdań – druga wersja gry rozwija również umiejętność tworzenia zdań i poprawnego używania wyrazów w kontekście.

Jak wykonać pomoc:

1. Materiały: Kartki papieru, laminator (opcjonalnie), nożyczki.

2. Przygotowanie kart:

   – Na jednej stronie karty wpisz wyraz z luką (np. „pi_rko”, „ż_łty”).

   – Na drugiej stronie karty umieść prawidłową literę, którą należy wstawić w miejsce luki (np. „piórko”, „żółty”).

   – Jeśli chcesz, aby karty były trwalsze, zalaminuj je.

Jak grać:

1. Wersja 1 – Indywidualna lub w grupie:

   – Potasuj karty i ułóż je w stos.

   – Każdy z graczy kolejno losuje kartę i próbuje odgadnąć brakującą literę w wyrazie.

   – Jeśli odpowiedź jest poprawna, gracz zabiera kartę. Jeśli nie, karta wraca do stosu.

   – Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej kart.

2. Wersja 2 – Z tworzeniem zdań:

   – Zasady są takie same jak w wersji 1, ale gracz oprócz odgadnięcia prawidłowej litery musi ułożyć zdanie z wyrazem, w którym uzupełnił lukę.

   – Jeśli zdanie jest poprawne, gracz otrzymuje dodatkowy punkt.

Zastosowanie:

Gra może być wykorzystywana zarówno w klasie, jak i w domu. Pomaga uczniom w zapamiętywaniu trudnych zasad ortograficznych w angażujący sposób. Sprawdzi się w grupach rówieśniczych, podczas lekcji języka polskiego, a także jako forma samodzielnej nauki.

Praca wykonana pod nadzorem
Pani Beaty Byliny Kosz

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *