EduZabawy.com

Postaw nam kawę:

 

Postaw nam kawę

 

Newsletter

Zapisz się na newsletter aby otrzymywać pomocne materiały dydaktyczne raz na dwa tygodnie.

Polub nas:

Reklama:

Gra terenowa na Dzień Kubusia Puchatka

Nazwa gry: „Poszukiwacze przygód z Kubusiem Puchatkiem”

Opis gry:

„Poszukiwacze przygód z Kubusiem Puchatkiem” to urocza gra terenowa, która zaprasza dzieci do wspaniałej podróży przez Stumilowy Las, inspirując się przygodami Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. Gra składa się z serii zadań, zagadek i aktywności związanych z postaciami z Książek o Kubusiu Puchatku.

Przygotowanie:

1. Wybierzcie obszar terenu, na którym będziecie przeprowadzać grę. Może to być park, ogród lub inna przestrzeń zewnętrzna, która przypomina Stumilowy Las.

2. Przygotujcie zestaw zadań i zagadek związanych z postaciami z Książek o Kubusiu Puchatku, takimi jak Kubuś Puchatek, Prosiaczek, Tygrys, Kłapouchy, Królik i Sowa.

3. Przygotujcie rekwizyty i oznaczenia z postaciami z Kubusia Puchatka, które będą służyć jako punkty kontrolne na trasie.

Przebieg gry:

1. Podziel dzieci na drużyny. Każda drużyna powinna mieć reprezentację różnych postaci z Książek o Kubusiu Puchatku.

2. Wyjaśnijcie zasady gry i przedstawcie cel podróży przez Stumilowy Las – odnalezienie zagubionych przedmiotów Kubusia Puchatka i pomóc mu w ich odnalezieniu.

3. Ustalcie trasę, którą będą musiały pokonać drużyny. Możecie oznaczyć punkty kontrolne z rekwizytami z postaciami z Kubusia Puchatka.

4. Każda drużyna rusza w trasę i odwiedza punkty kontrolne.

5. Przy każdym punkcie kontrolnym drużyna otrzymuje zagadkę, zadanie lub aktywność związane z daną postacią. Mogą to być np. łamigłówki, zagadki logiczne, konkursy taneczne lub szukanie ukrytych przedmiotów.

6. Drużyna musi rozwiązać zagadki, wykonać zadania i ukończyć aktywności, aby zdobywać punkty.

7. Gra kończy się, gdy drużyny przejdą przez wszystkie punkty kontrolne.

8. Zwycięzcą jest drużyna, która zdobyła najwięcej punktów.

Przykładowe zadania i aktywności:

1. Zagadki logiczne związane z postaciami z Kubusia Puchatka. Drużyny muszą rozwiązać zagadki, aby odkryć wskazówki prowadzące do następnego punktu kontrolnego.

2. Szukanie ukrytych przedmiotów związanych z Kubusiem Puchatkiem. Drużyny muszą odnaleźć ukryte przedmioty, takie jak słoik miodu, miękkie pluszowe zabawki lub kolorowe balony.

3. Konkurs taneczny, w którym drużyny muszą stworzyć i zaprezentować układ taneczny związany z Kubusiem Puchatkiem lub inną postacią.

4. Wykonanie kreatywnych rysunków lub malowideł z postaciami z Kubusia Puchatka.

5. Wykonanie prostej scenki teatralnej, w której drużyny odgrywają przygody Kubusia Puchatka i jego przyjaciół.

Kilka dodatkowych zadań i aktywności, które możesz dodać do gry terenowej „Poszukiwacze przygód z Kubusiem Puchatkiem”:

1. Konkurs na najładniejszą maskę: Poproś drużyny, aby zaprojektowały i wykonaly swoje własne maski inspirowane Kubusiem Puchatkiem i jego przyjaciółmi. Jury może oceniać kreatywność, oryginalność i staranność wykonania. Drużyna z najładniejszą maską otrzymuje punkty.

2. Wyzwanie wspinaczkowe: Przygotuj trasę wspinaczkową lub przeszkody, które dzieci muszą pokonać, jakby przechodziły przez Stumilowy Las. Mogą to być drabinki, linowe mostki, tunelki i inne przeszkody. Drużyny rywalizują o czas pokonania trasy. Czas jest przeliczany na punkty.

3. Twórzcie własne przygody: Poproś drużyny o wymyślanie krótkich opowieści lub przygód z Kubusiem Puchatkiem. Każda drużyna prezentuje swoją historię przed jury lub innymi drużynami. Można oceniać kreatywność, oryginalność i humor. Drużyna z najbardziej fascynującą opowieścią otrzymuje punkty.

4. Zadanie przyjacielskie: Zaproponuj drużynom, aby pomagały sobie nawzajem podczas wykonywania zadań. Na przykład, jeśli jedna drużyna ma trudność z rozwiązaniem zagadki, inna drużyna może im udzielić wskazówek. Zachęcaj do współpracy i wzajemnej pomocy. Drużyny otrzymują punkty za dobrą współpracę.

5. Wyścig na długim stole: Przygotuj długi stół z różnymi przeszkodami i pułapkami, które drużyny muszą pokonać. Przeszkody mogą być w postaci przeszkód fizycznych lub logicznych, takich jak przeskakiwanie przez poduszki, omijanie klocków lub rozwiązywanie zagadek. Drużyna, która pokona trasę w najkrótszym czasie lub zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa.

Zobacz także:

Gra terenowa na Dzień Kubusia Puchatka 1

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *